Een fantastische club

“FC Hollywood aan de Rijn”. Mijn hemel, wat haat ik eigenlijk deze bijnaam. Het geeft een negatieve bijklank aan de fantastische club waar ik mijn leven voor zou willen geven. Natuurlijk is ons team door de banden met Chelsea begeven door verschillende buitenlandse talenten, maar dat is ook een tendens in het hedendaagse voetbal. Dit is niet tegen te houden, dus in de toekomst zullen er meer dan tien spelers van Vitesse uitgezonden worden naar verschillende interlands. Maar is dat negatief te noemen? Ik weet het niet. Ik vind het wel spannend.

I love Vitesse. Ik hou ervan.

Maar mijn club is meer dan Chelsea, talenten en grof geld. Nee, we hebben het hier ook over een club dat zich inzet voor de medemens. Al tijdenlang organiseert Vitesse jaarlijks een toernooi om de G-trofee Vitesse. Een toernooi voor verstandelijk en geestelijk gehandicapten. Hier staat het plezier van voetbal en samenzijn bovenaan. Dit is toch een ander geluid dan het FC Hollywood aan de Rijn. Mijn club is een fantastische club en dat mag iedereen weten. Vitesse voor allen en allen voor Vitesse.

Geef een reactie

